PURELEAF
En kombination af æstetisk design og en etisk og bæredygtig tilgang til smykker
Kunde
PureLeaf
Levering
Brand book, Data Analysis, Website, UX, UI, Content, Marketing strategy, Content, Conversion Rate Optimisation (CRO), SEO, SEM, Messer, Customer Service, Illustrations, Icons, eCommerce
Website
www.pureleaf.dkSmykkefirmaet PureLeaf er en hyldest til detalje, individualitet og udtrykkelse. Hvert blad er unikt, som et fingeraftryk, og dets distinkte samt elegante karakter er bevaret i enhver detalje, når de håndlavede smykker bliver produceret. Vi har omfavnet brandets kerneidentitet i tilblivelsen af deres visuelle identitet, emballage, marketing strategi og webshop.
I forhold til 3. kvartal 2022 har vi i 4. kvartal opnået:
Mere trafik
Mere engagements-tid i gennemsnit
Højere netto omsætning
Højere gennemsnit- lig ordreværdi
Flere ordrer
Webshop design
Det er ikke kun en mulighed, men også en nødvendighed at vise, at design og mode både kan være bæredygtigt og ansvarsfuldt., samtidigt med at det fremstår moderne og betagende. Dette var fundamentalt at implementere i designet, på PureLeafs hjemmeside.
Efter
Før
Brugercentreret & datadrevet design
Designet på PureLeafs hjemmeside er optimeret i forhold til at gøre købsrejsen (funnel) mere intuitiv og hurtig ved tilføjelse af “køb nu” knap, der sender køberen direkte til checkout. På den måde er der større konvertering af salg, og lavere frafald.
Visuelle elementer
Skrifttyper
Den primære font for PureLeaf er Corradine Handwriting, i hvilken teksten i logoet “PureLeaf” er skrevet. Denne anbefales at bruge som overskrifter og i specielle tilfælde i stedet for brødteksten.
Den sekundære font er Orpheus Pro. Denne bliver brugt til titler og giver et elegant touch til brandet, mens den stadig er let læselig. Den tertiære font er Roboto. På grund af Robotos simplicitet og renhed, kan hele brødteksten repræsenteres i denne font. Alle typer af denne font bruges i brandet.
Sociale Medier
Naturen samt det eksklusive og unikke ved smykkerne er i centrum. Harmoniske billeder der udstråler ro, balance og naturlig skønhed. Hovedmotivet er smykkerne i samspil med naturelementer, som sten eller blade, samt close-ups af smykkerne alene eller båret af modeller eller en af vores kendte influencers. Farvevalget er douce; blide, afdæmpede farver, ofte med naturlig belysning, for at understrege brandets gennemtænkte og bæredygtige profil, samt det faktum at alle smykker indeholder et element fra naturen.
Videomateriale
Videomaterialet produceret til PureLeaf lægger vægt på at vise den bæredygtige og eksklusive stil, som brandet lægger stor vægt på.
Naturlige farver og stilistiske billeder er med til at understøtte netop dette.